Skip to main content
We may receive compensation from affiliate partners for some links on this site. Read our full Disclosure here.

REPORT: FTX Founder Pumped Left-Wing Media Outlets With Investment Money


How far does the FTX rabbit hole go?

In addition to Democrats, RINOs, FTX “executives,” and Sam Bankman-Fried’s parents, it appears liberal media outlets reaped the benefits of the crypto Ponzi scheme.

Outlets such as ProPublica, Vox, The Intercept, The Law and Justice Journalism Project, and the recently launched Semafor reportedly received donations from the disgraced FTX founder.

“They all took it,” Human Events Daily’s Jack Posobiec noted on Twitter, “and none of them broke the story.”

The Post Millennial reported:

As Semafor launched in October, Reuters reported that “The platform said it has so far raised $25 million from investors including David Bradley, owner of The Atlantic magazine; Jessica Lessin, founder of technology website Information; and cryptocurrency exchange FTX founder Sam Bankman-Fried.”

That was only a few short weeks before FTX collapsed. Customers made a run on the exchange to withdraw their deposits, only to find that the company did not actually have it. FTX is now in Chapter 11 bankruptcy proceedings in the state of Delaware, and Semafor is out a whole bunch of money.

After Semafor published an article about disgraced FTX founder Sam Bankman-Fried’s relationship with Elon Musk, indicating that despite Musk’s claim that his “bullshit meter was redlining,” Musk pointed out that their reporting was perhaps not entirely on the up-and-up where FTX was concerned.

“Semafor is owned by SBF,” Musk wrote to Semafor on Twitter. “This is a massive conflict of interest in your reporting. Journalistic integrity is [trash].”

This was in response to Semafor suggesting that readers should follow them on alternate social media platforms, snarkily saying for “No reason in particular,” indicating that this way Twitter users could hedge their bets against a Twitter collapse under Musk’s leadership.

Semafor noted that Bankman-Fried had a stake in Twitter, and also in Semafor.

Musk asked Semafor’s founder Ben Smith “what’s going on here?” in response to the revelations about funding from the Bankman-Fried foundation.

“Like you and many others, we took an investment from him. We have covered him aggressively, and disclose it every time we write about him, including here,” Smith replied.

Natural News added:

As for Vox, the company says it received “a grant from Building a Stronger Future, a family foundation run by Sam and Gabe Bankman-Fried, to support a project on technological innovation bottlenecks that hamper human progress,” but that the project is “now paused” due to FTX’s collapse.

ProPublica reportedly received a $5 million grant from the same “family foundation” on Feb. 28, 2022. That donation was to be used for supporting “investigations into ongoing questions about the COVID-19 pandemic, biosecurity and public health preparedness.”

The Building a Stronger Future Foundation, by the way, was a key component of SBF’s “effective altruism” scam, which is just Marxist globalism in very thin disguise.

Then we have The Intercept, which had reportedly taken in $500,000 from FTX at the time of its fall. SBF’s bankruptcy, said acting editor-in-chief Ryan Hodge, “will leave The Intercept with a significant hole in its budget.”


Join the conversation!

Please share your thoughts about this article below. We value your opinions, and would love to see you add to the discussion!

Hey, Noah here!

Wondering where we went?

Read this and bookmark our new site!

See you over there!

Thanks for sharing!