Skip to main content
29) { ?>
We may receive compensation from affiliate partners for some links on this site. Read our full Disclosure here.

Is DirecTV Cancelling OANN? Here’s What’s At Stake…


Did you know DirecTV has said they will not renew the OANN contract when it is up for renewal?

According to the WaPo it’s true, take a look right here:

Here is Ron Filipkowski with more:

People are NOT happy with the news (to say the least)…

Take a look at some posts:

People are already responding by CANCELLING AT&T:

Even President Trump weighed in:

Here is more:

Here’s what RawStory reported:

One America News, the Trump-loving network that was instrumental in spreading falsehoods about the 2020 presidential election, suffered a major blow on Friday when it was reported that DirecTV will stop carrying it.

As reported by Bloomberg and confirmed by CNN’s Brian Stelter, DirecTV plans to drop OAN from its lineup when its contract expires later this year.

OAN is already in trouble given the defamation lawsuits it’s facing from Dominion Voting Systems for spreading misinformation about the company supposedly rigging the 2020 election for President Joe Biden.

And from Bloomberg:

DirecTV, one of the largest U.S. pay-TV providers, plans to drop One America News Network, dealing a major blow to the conservative channel that’s been criticized for spreading misinformation and had a loyal fan in former President Donald Trump.

But what’s really at stake here?

Is it just about money?

Or idealogy?

Or both?

Maybe more:

LawEnforcementToday explains the high stakes:

In the ultimate case of hypocrisy, CNN’s two resident media “critics”—Brian “Humpty Dumpty” Stelter and Oliver Darcy praised the move, calling it a “significant blow to OAN,” while further referring to it as a “fringe network.”

Fringe? CNN is writing the book on being a fringe network, the once-proud “most trusted name in news” now being reduced to a shameful parody of itself, a channel occupied by perverts, sexual deviates, and washed-up former Fox News personalities.

It should be noted that CNN is also owned by AT&T. Trying to thin out the competition? It sure seems that way.

This brings us to what is likely driving much of this. Law Enforcement Today was contacted by an inside source at OAN who asked not to be named, who tells us that the decision on OAN was not supposed to be made public until just prior to their current agreement expiring.

However an insider apparently leaked information to OAN that DirectTV, under ownership of AT&T was not going to renew OAN’s contract with the satellite provider, thus OAN was able to get out in front of it.

In order to fully understand why AT&T is seeking to launch OAN (and don’t be surprised if Fox and Newsmax follow), all one needs to do is look into a man named William Kennard, who was named chairman of AT&T’s board of directors on Nov. 6, 2020, a mere three days after the presidential election.

Who is Kennard? If you say a Democrat Party hack, you would be correct.

According to Vision Times, Kennard, at the time of his appointment, sat on the board of Ford Motor Company, MetLife, Duke Energy, and Staple Street Capital.

Remember Staple Street Capital? It is a private equity firm that that purchased a little old company called Dominion Voting Systems in 2018.

Kennard as mentioned is closely tied to the Democratic Party.

He was appointed to be chairman of the Federal Communications Commission in 1997, was nominated by Obama to be ambassador to the European Union in 2009, and was a member of then-Secretary of State John Kerry’s Foreign Affairs Policy Board.

He was also involved in Obama’s negotiations on with Transatlantic Trade and served as managing director of the Carlyle Group, a global investment firm, from 2001 to 2009.

In 2015, Carlyle was the world’s largest private equity firm based on capital raised the previous five years, however it had slipped to second according to the American Patriot piece.

To say that Kennard, Staple Street, and Dominion are closely allied is a vast understatement. According to American Patriot, Staple Street’s co-founders and board members of Dominion Voting Systems are Stephen D. Owens, managing director of the Carlyle Group from 1998 to 2009.

Meanwhile, Hootan Yaghoobzadeh worked for Carlyle between 2002 and 2003 and Cerebrus Capital Management between 2003 and 2009. In other words, many of the main players from Dominion Voting Systems are closely tied to The Carlyle Group, and thus Kennard.

Swampy enough for you? It gets a bit more tangled.

The Carlyle Group has been managed over the years by a number of former US government officials, including Frank Carlucci, former deputy director of the CIA prior to his becoming defense secretary. Carlucci’s deputy was James Baker III, US Secretary of State under George H.W. Bush.

A number of influential Washington Insiders have been affiliated with The Carlyle Group, including George Soros, former Secretary of State Colin Powell, former Defense Secretary Caspar Weinberger, former White House Budget Director Richard Darman, former UK Prime Minister John Major, and others.

Bush the senior, in fact, gave a number of speeches for Carlyle, and according to a 2001 article in The Guardian, Bush gave “speeches for the company and is paid with stakes in the firm’s investments, believed to be worth at least $80,000 per appearance.”

In 1993, Soros had invested $100 million in The Carlyle Group, according to the Washington Post.

Then, there are ties to China.

When State Street acquired Dominion, the deal was allegedly arranged by UBS Securities LLC, which falls under the UBS Group of companies.

According to the Bloomberg profile page as of Dec. 4, 2020, three of the four members shown on the page were Chinese nationals, as reported by The Epoch Times. The profile was later changed to reflect no references to China.

One of the names previously listed on the profile was for a man named Ye Xiang, founder of VisionGain Capital, who was Secretary for Foreign Financial Institutions for the People’s Bank of China. Stick with us because this gets a bit convoluted.

In 2014, UBS Securities LLP arranged a private placement of $200 million for Staple Street Capital II, L.P. In 2020, Staple Street Capital III L.P. then formed and obtained $400 million from UBS Securities LLP on Oct. 8, 2020.

It should be noted that UBS Securities Co. falls under the UBS Group umbrella. UBS Securities Co. is headquartered in Beijing, China and was founded in 2006 by Chinese Communist Party (CCP) state enterprises after Beijing Securities failed.

Long story short, UBS Group and the International Finance Corporation (IFC) bought an approximate 25% share of UBS Securities in 2007.

The group had to remain under the 25% threshold in order to flout Communist Party rules on foreign investment. One year later, UBS Group acquired IFC’s part of the investment. The remaining 75% is owned by a number of Chinese state enterprises, Vision Times reported.

A man named Cheng Yisun, who was involved in the establishment of UBS Securities and served as its general manager said, “UBS Securities in Beijing is actually a Chinese Communist Party company and a small share of the UBS Group was given to UBS just to use the name ‘UBS.’”

So what does all of this mean? The web of transactions, interplay and money flow between Staple Street, USB Group (including the Chinese Communist Party backing them), and Dominion Voting Systems, while not in and of itself an indication of issues with the 2020 presidential election, it is still rather dubious.

Who do you think the Chinese were backing in 2020? It wasn’t Donald Trump.

It should be noted that in the six most important states in the 2020 election considered swing states, where the election was turned, Dominion voting machines were used in each one—Nevada, Arizona, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, and Georgia.

While the machine was used in a total of 28 states, most of those states were solidly blue or red states, where any malfeasance may have gone undetected.

Why is this important? For one, OAN has been a frequent critic of the Biden administration. Moreover, OAN was probably the leading media voice which tied possible malfeasance by Dominion Voting Systems tied into the 2020 presidential election.

While the above doesn’t prove anything, it does tie Dominion, Staple Street (its owner) and the Chinese Communist party together. Coincidence? Perhaps.

In August 2021, Dominion Voting Systems filed lawsuits against both OAN and Newsmax for defamation, the Wall Street Journal reported. They are seeking $1.7 billion in damages from OAN and a similar amount from Newsmax.

Clearly, Kennard has a lot to gain by putting OAN out of business. As a smaller upstart network, OAN doesn’t have the financial resources of either Fox News or Newsmax to stage a fight.

It may also be a version of retribution against former President Trump, who spoke out against the merger between AT&T and Time Warner, with the former president saying “personally I’ve always felt that was a deal that’s not good for the country.”

Trump’s Department of Justice filed a lawsuit in 2017 to block the merger, alleging it violated US anti-trust laws. The merger was ultimately held intact by George W. Bush-appointed U.S. District Judge Richard Leon ruled in favor of the merger.

Kennard’s new baby included CNN, which not only breathlessly dismissed overall fraud in the 2020 election, they wouldn’t even address the clear irregularities which had taken place, whether done by design or not. In a Dec. 15 article, the network dismissed any allegations of irregularities surrounding the election as “urban myths.”

AT&T’s decision to attempt to boot OAN from its DirecTV service should, in normal times draw the attention of federal authorities. This is a clear case of AT&T working to eliminate competition by removing one from a service it owns. If this is not a clear conflict of interest and subject to a racketeering investigation, then what is?

So, what can be done?

Time to boycott?

Many are calling for one:

Boycott is one thing, but after the boycott how do you plan to watch?

I have the solution!

I’d like to introduce you to Vu.TV+:

For $18.95/month (plus a free 3-day trial), you can watch almost any channel you want!

Check this out…here’s what they have for News:





Even InfoWars!

For the ladies, yes Bravo is included…plus all of these:

Here’s why I love this company…they have a Christian Mission at their core!

We are a company rooted in Christian values that serves families of all faiths with affordable entertainment content. We recognize the changes in our world brought on by the recent pandemic and the changes in technology have had an impact on people’s finances and how we rely on and use media.

We welcome the opportunity to assist the faith community in sharing their content through our app technology and within an environment of quality content that families of all faiths enjoy.

Here are all the Christian channels you get too that you can’t find other places:

You can watch anywhere….on your computer, on your phone (Android, Apple), on AppleTV, on Amazon Fire, or on any LG & Samsung Smart TVs!

DVR is free and built-in!

Did I mention its only $18.95/month?

Yes folks, it’s the real deal.  I’ve been testing it for a couple weeks and I love it!

Try it for FREE here:

I’d love to know what you think…let me know if you sign up and love it as much as I do!

Who needs DirecTV anyway?


Tap here to get a Vu.TV+ free trial.

29) { ?>


Join the conversation!

Please share your thoughts about this article below. We value your opinions, and would love to see you add to the discussion!

29) { ?>

Hey, Noah here!

Wondering where we went?

Read this and bookmark our new site!

See you over there!

Thanks for sharing!